drukuj
Zgodnie z projektem Ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych, aktualnie procedowanej przez Ministerstwo Gospodarki, wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie hurtowni przyjmie określony przepisami format. Minister Zdrowia określi wzór wniosku w postaci dokumentu elektronicznego, przy czym wniosek po wypełnieniu i wydrukowaniu będzie mógł być składany również w tradycyjnej formie.

Ustawa zakłada uchylenie przepisów obligujących przedsiębiorcę do dołączenia do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie hurtowni opinii wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego o przydatności lokalu przeznaczonego na hurtownię oraz opinii Państwowej Inspekcji Sanitarnej o lokalu. Opinie te wciąż przedsiębiorca będzie zobligowany uzyskać, lecz przekywane będą wewnętrznie pomiędzy organami administracji państwowej.

Aby pozostawić organom właściwym odpowiedni czas na przygotowanie i publikację wzorów dokumentów, przepisy mają wejść w życie w ciągu 6 miesięcy od dnia ich ogłoszenia, więc najwcześniej w połowie przyszłego roku.

Obecnie Prawo farmaceutyczne w art. 75 ust.1 wymienia informacje, które we wniosku powinny być zawarte, oraz w art. 75 ust. 2 określa dokumentację uzupełniającą stanowiącą załączniki do wniosku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.