drukuj
Jakich wartości/parametrów obsługi oczekuje dziś od operatora logistycznego branża farmaceutyczna?

W logistyce przyjmuje się, że dany produkt ma wartość tylko wtedy, gdy możemy nim dysponować w określonym miejscu i określonym czasie. W przypadku farmaceutyków teza ta wydaje się być jeszcze mocniej uzasadniona. Tego samego w ujęciu makroskali wymagają również klienci farmaceutyczni od swych operatorów, przy czym odbiorcą nie jest pacjent, ale apteka, hurtownia, szpital. Dostawa na czas do odbiorców często warunkuje skuteczną terapię pacjentów.

Logistyka dla tej branży realizowana na produktach „wrażliwych” jakim są farmaceutyki, wymaga od operatora odpowiedniego z nimi postępowania. Operacje logistyczne komplikują restrykcyjne wymogi szeroko pojętego prawa farmaceutycznego, a w szczególności wyżej wspomnianej Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej.

Nie stanowi dla nikogo zaskoczenia stwierdzenie, że klienci farmaceutyczni oczekują wysokiej jakości usług, przy czym „jakość” nie jest określona li tylko stopniem realizacji twardych wskaźników jakościowych, lecz uwzględnia wartości dodane usług takie jak:

  • bezpieczeństwo operacji – minimalizacja różnego rodzaju ryzyk procesie świadczenia usług, w szczególności tych związanych z jakością produktów;
  • kompetencje, elastyczność oraz uprzejmość  i otwartość personelu świadczącego usługi;
  • ciągłe doskonalenie usług – realizowana poprzez nieustanne pogłębianie wiedzy o potrzebach aktualnych i potencjalnych klientów;
  • proaktywność – inicjowanie koncepcji optymalizujących koszty logistyki;
  • zaufanie, rzetelność  i odpowiedzialność – budowana poprzez dbanie o interesy swoich klientów oraz przez świadczenie usług dokładnie, sumiennie z dochowaniem najwyższych starań;
  • zasoby materialne – zwalidowane systemy, właściwie serwisowane i fachowo wykorzystywane.

W relacjach z klientem szczególnie ważna jest przejrzystość działania, elastyczność i otwartość w codziennej współpracy. Ideą przewodnią jest stworzenie partnerskich relacji, skutkujących wzajemnym zadowoleniem ze współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.