drukuj
Na co klient powinien zwracać uwagę dobierając operatora logistycznego do współpracy w zakresie obsługi farmacji?

Podstawowe determinanty określające wybór operatora:

  • doświadczenie, gwarantujące sprawne  wdrożenie wybranego modelu logistycznego
  • dostępność infrastruktury magazynowej i transportowej
  • cena
  • elastyczność operatora
  • niezależność
  • referencje obecnych i byłych klientów

Z czysto operacyjnego punktu widzenia Klient przed podjęciem decyzji o współpracy powinien:

  • dokonać przeglądu zagadnień potwierdzających doświadczenie operatora logistycznego w branży farmaceutycznej, gwarantujących sprawną realizację wymogów Klienta
  • przeanalizować wdrożone systemy zarządzania jakością
  • zaudytować kompleks pomieszczeń magazynowych wraz z infrastrukturą
  • zbadać referencje aktualnych klientów
  • dokonać przeglądu wyników audytów, inspekcji (w tym inspekcji farmaceutycznej)
  • zbadać narzędzia informatyczne (aplikacje magazynowe + możliwości tworzenia interfejsów) umożliwiające pełną kontrolę produktu, jego serii i daty ważności
  • przeanalizować dostępność wykwalifikowanej kadry – farmaceutów, jako osób odpowiedzialnych za nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesów logistycznych

Wszystkie powyższe czynności mają na celu uzyskanie pełnego potwierdzenia, że operator jest gotowy do wdrożenia wybranego przez Klienta modelu logistycznego, włączając posiadanie stosownych zezwoleń, dostępność pomieszczeń magazynowych z zainstalowaną infrastrukturą oraz środków transportowych.