Ustawa zakłada uchylenie przepisów obligujących przedsiębiorcę do dołączenia do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie hurtowni opinii wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego o przydatności lokalu przeznaczonego na hurtownię oraz opinii Państwowej Inspekcji Sanitarnej o lokalu. Opinie te wciąż przedsiębiorca będzie zobligowany uzyskać, lecz przekywane będą wewnętrznie pomiędzy organami administracji państwowej.
Aby pozostawić organom właściwym odpowiedni czas na przygotowanie i publikację wzorów dokumentów, przepisy mają wejść w życie w ciągu 6 miesięcy od dnia ich ogłoszenia, więc najwcześniej w połowie przyszłego roku.
Obecnie Prawo farmaceutyczne w art. 75 ust.1 wymienia informacje, które we wniosku powinny być zawarte, oraz w art. 75 ust. 2 określa dokumentację uzupełniającą stanowiącą załączniki do wniosku.
Dodaj komentarz