drukuj
Chronologia zdarzeń przypadku:
Dostawa produktów farmaceutycznych do składu konsygnacyjnego => rozładunek w komorze przyjęć => kontrola warunków transportu => sprawdzenie ilościowe i jakościowe dostarczonych produktów => wypełnienie dokumentacji przyjęcia => analiza dokumentacji przez farmaceutę => stwierdzenie niewielkiej niezgodności => skuteczne wyjaśnianie niezgodności z klientem => wprowadzenie dostawy do WMS => finalne zwolnienie produktów do obrotu przez kierownika składu => fizyczne umieszczenie w magazynie składu.

W trakcie fizycznego wstawiania palet na lokalizacje w magazynie pojawia się przedstawiciel klienta, który informuje pracowników magazynowych o decyzji zmieniającej przeznaczenie dostawy. Finalnie wprowadzona ma zostać do klienckiej hurtowni farmaceutycznej, sąsiadującej z magazynem składu konsygnacyjnego. Pracownicy magazynowi przez komorę wydań składu wyprowadzają produkty i przemieszczają je do hurtowni farmaceutycznej.

Kierownik składu konsygnacyjnego nic o tym transferze nie wie.

Całe zdarzenie można nazwać nieporozumieniem komunikacyjnym pomiędzy klientem a operatorem. Konsekwencją powyżej opisanych działań jest rozbieżność pomiędzy dokumentacją a fizycznym zatowarowaniem składu konsygnacyjnego oraz oczywiście hurtownią (+ różnice WMS).

Istotne w tym przypadku jest podkreślenie, że przedstawiciele klienta nie są uprawnieni do wydawania poleceń pracownikom magazynowym operatora. W przypadku zmiany decyzji o przeznaczeniu dostarczonych produktów powinni bezpośrednio kontaktować się z biurem obsługi klienta operatora. Oczywistym jest, że pracownicy magazynowi operatora nie powinni wykonywać bezrefleksyjnie poleceń przedstawicieli klienta, którzy przecież od czasu do czasu “swe” magazyny wizytują i różne pomysły miewają ;)

Co w przypadku gdyby w związku z poleceniem doszło do nieprawidłowości lub wypadku w magazynie? Kto ponosiłby odpowiedzialność?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.