drukuj
Podczas logistycznych audytów klienckich zwykle pada wiele pytań dotyczących stosowanych u operatora rozwiazań IT. Logistyk mógłby zaryzykować stwierdzenie, że zarządzanie magazynem farmaceutycznym nie wymaga specjalnych funkcjonalności w WMS oraz w komunikacji pomiędzy systemami klient-operator, ponad te stostowane dla branż ‘bliźniaczych’ tj. kosmetycznej czy spożywczej. Hm… ja tak właśnie uważam :)

Na pewno kluczową i obowiązkową funkcjonalnością WMS jest możliwość zarządzania serią, umożliwiająca przygotowanie w każdym momencie list dystrybucyjnych serii produktów, a tym samym – w przypadku zaistnienia potrzeby – sprawną realizację decyzji wstrzymania i wycofania produktu leczniczego.

Nice to have:
– zarządzanie datami ważności, idealnie z możliwością zarządzania shelf lifem produktu – zabepieczy przed wprowadzeniem przeterminowanego produktu do obrotu (lub z krótką datą ważności)
– opcję historii palet i lokalizacji – umożliwi dokładną analizę w procesach wyjaśniania reklamacji
– identyfikację wejściowych etykiet paletowych (np. SSCC) – uprości proces przyjęcia oraz śledzenia produktów
– możliwość automatycznej wielopoziomowej komunikacji z systemami klienckimi – via interfejsy – w przypadku dużych klientów jest to must
– walidacja zarówno WMS jak i komunikacji WMS <=> system klienta – coraz powszechniejsza i już wkrótce prawnie wymagana

Jak widać, powyższe kilka przykładowych opcji nie jest specjalnym zaskoczeniem dla osób z doświadczeniami pracy w branżach ‘bliźniaczych’.

Powinienem wspominieć o systemach zabezpieczenia danych przed awariami, utratą, próbą włamania itp., ale to jest przecież oczywiste :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.